Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Urb - Uničtoženie vraga

27. 1. 2011 10:01
Auto s nejlevnějším provozem je dávno zkonstruováno,

jen nevím v které garáži, či šrotišti skončilo. Už tenkrát se naivitě Ing. Mužíka lidé smáli, že si myslí, že tohle by kšeftaři s pohonnými látkami dovolili. Na pohled to bylo MB 1000 a zkrátka to normálně jezdilo za dva litry benzínu. Osobně jsem to viděla na nějakém výstavišti v Plzni, ale to už byl Mužík otrávený a roztrpčený, protože nebyla nejmenší šance, aby na to dostal čísla. Byla to kombinace malého spalovacího motoru, akumulátorů a gyrosetrvačníku, kterým zachycoval veškeré brzdění a jízdu z kopce a měnil zpět do nabíjení akumulátorů. Při jízdě do koce a po rovině, sepnul malý spalovací motor na dobíjení. Základní nabijení probíhalo mimo provoz v garáži.

0 0
možnosti

bruselátor

27. 1. 2011 9:54
na elektromobilech mne zajímají 2 věci:

1. jak se bude vytápět interiér. Dnes se k ohřevu vzduchu využívá odpadní teplo ze spalování uhlovodíkových paliv. Budou elektromobily vybaveny topnou spirálou?

2. jak to bude s jejich slyšitelností na silnici z hlediska bezpečnosti chodců. Budou elektromobily vybaveny nějakým zvukovým zařízením (viz např. nedávné rozhodnutí amerického kongresu)?

0 0
možnosti

Starochoff

27. 1. 2011 9:53
Dobíjení

Mě zajímá, jak by to bylo. Jestli je uvažováno, že všichni budou dobíjet přes noc, tak se to bude dělat? Kolik dobíječek a kde budou, aby tam všechny rodiny najednou budou chtít dobít auto na zítřek? U všech chodníků, každé 3 metry? Všechna auta se přeci do nabíjecích "benzínek" nemůžou nikdy vejít, vždyť v Praze ani není kde zaparkovat...

0 0
možnosti

Amoniak

27. 1. 2011 9:29
Cena

Milý autore, pokud byste chtěl z FV panelu nabít jeden akumulátor a z něj potom druhý tak se dostanete na tak zoufalou cenu za kWh a tedy následně za km - že byste si raději brzo koupil něco s levným provozem, třeba Hummer:-P 

0 0
možnosti

comme il faut

27. 1. 2011 9:24
Výhoda spalovacího motoru

Auto s prázdnou nádrží je lehčí a snáze se tlačí.

0 0
možnosti

martin5.33

27. 1. 2011 9:17
A co počítat?

Alespoň přibližnou spotřebu energie svého auta, roznásobit to počtem aut na parkovišti a zamyslet se nad tím:

- kde tu energii budeme brát

- jak jí z elektráren dostaneme na to parkoviště

0 0
možnosti

Amoniak

27. 1. 2011 9:24
Re: A co počítat?

Energii nám přeci dodají malé obnovitelné zdroje - na střeše nedalekého domu pár FV panelů, ve sklepě budou pálit šťovík ... A přenášet se to bude bezdrátově!

0 0
možnosti

Lionel.r

27. 1. 2011 8:32
Pane Bílku, uvádíte:

"Píšu o všem, co mě zaujme: politika, společnost, technika, počítače, internet." Doplňte si tam i sci-fi. Elektromobil jako vozidlo budoucnosti je toho příkladem.;-)

0 0
možnosti

buxus

27. 1. 2011 8:42
Re: Pane Bílku, uvádíte:

Snad jen pro zajímavost. V roce 1905 držel elektromobil světový rychlostní rekord. Pokrok v této oblasti je po sto letech nesrovnatelný s vývojem spalovacích motorů.

0 0
možnosti

buxus

27. 1. 2011 8:14
Tohle je všechno hezké, ale ...

... dokud nebude množství energie uskladněné v akumulátorech automobilu na jeden kilogram hmotnosti aspoň na polovině téže hodnoty pro uhlovodíková paliva, bude masové nasazení elektromobilů jen iluzí. Všechny současné elektromobily dneška představují sice pokrok, ale pokrok stále nedostatečný. Jde o extrémně vylehčené prototypy, jejichž dojezd - pokud se má pohybovat na nějaké rozumné úrovni - je vykoupen velmi silným váhovým a rychlostním omezením v provozu.

Aby bylo jasno, nejsem nepřítelem pokroku v této oblasti, sám mám elektrokolo a jsem s ním spokojen, přestovšak varuji před přílišným optimismem.

0 0
možnosti
  • Počet článků 110
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2246x
Nezávislý, neziskový, nestátní a neveřejnoprávní postarší publicista, který se nehodlá vrátit do hrobu.