Jan Bílek

Pomatený televizor Sony.

10. 08. 2016 9:00:00
Po příjezdu z dovolené jsem automaticky zapnul televizor SONY KDL-40atd a ono nic. Na všech kanálech jen zpráva "Není signál".

Seznam kanálů-programů se zobrazil, ale žádný nenaběhl, prostě nic. Protože máme v domě jakousi záhadnou společnou anténu, podezíral jsem jí, že nefunguje. Ale v kuchyni televizor připojený na tutéž anténu v pohodě vyhrával. Tak asi je něco s kabelem vedoucím přes dva pokoje, že? Málem jsem provedl novou instalaci kabelu včetně jeho vytrhání z lišt, tak jsem alespoň zkontroloval zastrčenost konektorů, ale zase nic. Tak co dál?

Televizor působil dojmem poloviční obrny. Žádné kanály se nechytaly a tak jsem zahájil nové načtení kanálů. Výsledkem bylo nula nalezených kanálů a zpráva "Programy nejsou uloženy"! Co dál? Tak jsem přes HDMI připojil externí set-top-box Evolveo, který používám pro paralelní nahrávání pořadů na externí disk a ejhle: televizor bez problémů reprodukoval jakýkoliv kanál, který přes kabel dostal.

Začínal jsem dospívat k názoru, že se prostě po dvouletém používání vysypal digitální tuner a že bude muset jinak dobrá televize SONY dožít propojena do svazku spolu s tím Evolveo boxem.

Mezi experimenty jsem samozřejmě googloval zprávy o tom, co se mohlo asi stát. Web firmy SONY nenabídnul nic. Všeliké diskuze nic. Napadlo mě, že se třeba jaksi taksi vymáznul či poškodil základní program televizoru, tzv. firmware. Nelenil jsem a nabídnul jeho reinstalaci. Ale televize sdělila, že není třeba nic přes USB nahrávat, že je vše aktuální.

A pak jsem se již zcela zdrcen vzdával vší naděje, když tu náhle mě osvítila zářná myšlenka: co takhle provést restart vzdorujícího přístroje! V nabídkách v ovládání jsem sice několikrát narazil na volby "Reset" různých funkcí či nastavení, ale bylo to bez výsledku. Z mé zkušenosti s počítači vím, že když zařízení vzdoruje, platí ona slavná věta, božská rada kterou poskytují nejčastěji ajťáci: "...a už jste zkoušel počítač vypnout a zase zapnout?" Samozřejmě, že jsem během experimentů s televizorem SONY jej mnohokrát vypnul a zase zapnul a nic. A pak mi to konečně docvaklo: sáhnul jsem po kabelu vedoucím do zásuvky s mocným a silným elektrickým proudem a vytáhnul jej! Pro jistotu jsem vyčkal asi tak deset sekund a opět jej zastrčil.

A stal se zázrak! Náhle se milá SONY TV probrala, žádala si naladění, nalezla 73 kanálů a začala vyhrávat jako za mlada. Takže to je moje zásadní informace: při potížích s televizorem nezapomeňte nejdříve vytáhnou zástrčku ze zdi a zase ji tam narvat. Tento veskrze odborný zásah tak nebude muset udělat pozvaný opravář a vy ušetříte. Přeji krásný den a skvělý obraz.

Autor: Jan Bílek | karma: 21.55 | přečteno: 899 ×
Poslední články autora